fieldschool 2012

fieldschool 2012

Saxion Archeologie Blog!

Saxion Archeologie Blog

De blog voor de opleiding hbo Archeologie in Deventer is tot stand gekomen met behulp van PR en Communicatie afdeling van Saxion. Op deze blog staan ervaringen en verhalen over fieldschools, (buitenlandse) stages en excursies van en voor (aspirant) Saxion Archeologie studenten. Daarnaast kunnen studenten ervaringen delen en nieuwe studenten kunnen informatie vinden over de hbo opleiding Archeologie.
Vind jij het leuk om iets over de hbo opleiding Archeologie te vertellen? Wellicht heb je een verhaal over jou ervaring met je (doorstroom)minor of andere leuke anekdotes?

Een kort bericht (half A4-tje) voor deze blog is voldoende.
Graag ook foto's aanleveren die bij het bericht horen. Je kunt je verhaal/ ervaring naar mij (Roel Kramer) sturen en dan zorg ik ervoor dat het op de blog komt te staan. r.kramer@saxion.nl

vrijdag 24 april 2015

Verandering van rol Pim Alders binnen team Archeologie bij Saxion

Zoals Ronald Frederiks in het vorige bericht al aan had gegeven volgt hij mij op als teamleider van de opleiding hbo Archeologie bij Saxion. Ik zal hierbij een korte toelichting geven op wat mijn nieuwe rol bij de opleiding hbo Archeologie zal worden.

Ik ga mij voornamelijk meer richten op het inhoudelijke deel van de opleiding hbo Archeologie. Het gaat daarbij onder meer om de verdere ontwikkeling van de opleiding als techniekopleiding (binnen het techniekdomein Bachelor of Built Environment). Daarbij horen ook de taken zoals de profilering van de opleiding in het werkveld en het onderhouden van de relaties daarmee (accountmanagement).

Van hogescholen wordt verwacht dat ze steeds meer aan onderzoek gaan doen. Binnen de opleiding hbo Archeologie blijf ik dan ook als projectleider bijdragen leveren aan het initiƫren en het uitvoeren van ons archeologisch onderzoek. Tenslotte ga ik mij ook intensiever bezig houden met internationalisering. Daarnaast blijf ik als hoofddocent ook nog gewoon onderwijs verzorgen. Ik vind het namelijk nog steeds erg leuk om mijn jarenlange archeologische veldervaring over te brengen op een nieuwe generatie archeologen.

Pim Alders (Course director and Senior lecturer Archaeology)